Size: a a a

HYPER CASUAL by Azur Games

2021 August 08

DS

Danil Strelchenya in HYPER CASUAL by Azur Games
Нет никакого смысла на начальном этапе тратить время на покупку.
источник

ИГ

Иван Грозный... in HYPER CASUAL by Azur Games
Гуглил, искал. Все советуют довольно общие вещи, которые я уже многократно проверял. Написал письмо в поддержку гугла, потому что все что угодно перепробовал, вплоть до нативного отслеживания отправки и принятия ответа с сервера, а в чем проблема так и не понял
источник

ИГ

Иван Грозный... in HYPER CASUAL by Azur Games
У меня не начальный этап, игра уже полностью готова. Или вы что-то другое имели в виду под начальным этапом?
источник

VG

Vyacheslav Galygin in HYPER CASUAL by Azur Games
тестировал идею, какой цпи?
источник

ИГ

Иван Грозный... in HYPER CASUAL by Azur Games
-
не разбираюсь в этом)
источник

VG

Vyacheslav Galygin in HYPER CASUAL by Azur Games
вывод один, тебе эта реклама не нужна
источник

A

Adrian in HYPER CASUAL by Azur Games
В ГК доля доходов с инапной монетизации в районе 1%. Забей на покупку
источник

ИГ

Иван Грозный... in HYPER CASUAL by Azur Games
Придется дизайн интерфейса переделывать, в разных местах предлагается внутриигровая покупка. Потом придется архитектуру чуть-чуть менять, параметры для сохранения менять и прочее. Это 2-3 дня, долго)
источник

VG

Vyacheslav Galygin in HYPER CASUAL by Azur Games
начни с теста идеи) это как совет, там или в мусорку, либо нет) по результатам теста будет понятно
источник

ИГ

Иван Грозный... in HYPER CASUAL by Azur Games
ок, спасибо
источник

EM

Eugene Mikhno in HYPER CASUAL by Azur Games
Я тут соглашусь полностью в ГК покупка это доп доход, запускайся, замеряй метрики, общайся с издателями.
Из-за неработающей покупки точно не нужно ждать
источник

IA

Ivan Afanasyev in HYPER CASUAL by Azur Games
Чтобы не переделывать интерфейс просто создай при клике всплывающее окошко "Coming soon 😊 "

К издателю лучше сразу, обычно идут еще на этапе сырой механики
источник
2021 August 09

K

K in HYPER CASUAL by Azur Games
anyone can share a good example of how to present the game document in (ideation and prototype stage) to showcase a publisher.
источник

D

Dima in HYPER CASUAL by Azur Games
Raw gameplay video - the best showcase
источник

K

K in HYPER CASUAL by Azur Games
for eg. sake lets say i have made initial idea as attached and i want to present it to the publisher how would i go about it.
источник

K

K in HYPER CASUAL by Azur Games
gameplay video would require next steps too but to see if the concept is interesting to the publisher and then work more on the assets etc ( jus to save time and cost) or publisher are not interested in ideation stage ? sorry jus started the studio trying to understand best way forward.
источник

K

K in HYPER CASUAL by Azur Games
Pre production.  

- Idea ( concepts lists), Finalisation. ---  I am at this stage..  more eg attached will this much do or need to actually designs the whole game play ?
- Proto Type - Paper prototype Be creative visual. Should be quick   .. Game play -- KILL AND CURE.💉
Kill and cure is the game concept inspired by the recent pandemic activities.
The basic motive of the game is to kill the viruses by the injection needles.
Step:
1) pull the plunger of injection, aim and  release it on the target.
2)to move the injection you press on the right and left sliders buttons.
3) there will be different viruses with their different characteristics and destructive  appearances.
4)meanwhile you will also get to see vaccine bottles coming on your way. Don't waste it. Those bottles will be your life. After you get those bottles, they will form a protective shield for 5 seconds (or more ). And hence prevent your area.
5) if the virus land on the surface the expression of the face will change.
источник

K

K in HYPER CASUAL by Azur Games
these were jus initial examples we do this every day... so i have made some excellent examples of more then 50 game idea a and have locked on around 10 i feel has good potential these i want to present to publisher.. will publisher work on idea along with the studio to develop it or they need that we make a working level 1 of game play then present ( as this adds to the cost) what would be the right approach. ?
источник

MG

Marat Gilyazov in HYPER CASUAL by Azur Games
Make a short presentation of 1-3 slides, describing the game concept as short and clear as possible. If you can’t describe it in two sentences - probably it’s not hypercasual. Just a genre, mechanics, controls, sketches and references. Your pictures look fancy, but hard to read.

Reach publishers, schedule a call, share presentations of your game concepts. Keep working on one of them meanwhile
источник

K

K in HYPER CASUAL by Azur Games
Thanks marat ( yes this is jus rough sketch ) but will present it with breakup and explanation
источник