speed = new Vector2(x,z).magnitude если 2 мерный или vector3 если 3хмерный. при любом раскладе если у тебя вперед и вправо по единице, скорость будет корень из 2х. если надо привести к скорости то V = new Vector2(x/Mathf.sqrt(2),z/Mathf.sqrt(2))*speedValue;
I know there are 2 ways to make skeletal animation for 2d sprite in unity. * png * psb Can anyone explains me when do we use png or psb?
I don't think there's any difference between using .psd and .png. Anyway they are both converted into a common image type (I don't remember which one tho), so you end up using the one you like more
Rigging left and right legs separately is problematic because one leg is behind other one. In other words, right leg hides left leg. How can I rig in this situation?
Rigging left and right legs separately is problematic because one leg is behind other one. In other words, right leg hides left leg. How can I rig in this situation?
The body's parts in your sprite have to be separated from each other as far as I know. Is that a solid sprite?
Ребят поделитесь опытом в вопросе рефакторинг старого кода. Как в компаниях происходит этот процесс? Это отделение задачи и выдиленое время, как донисти руководству что это нужно делать? Может ссылочки заготовленные у кого-то есть)
Всем привет. Нужна помощь с освещением. Point Light, привязанный к игроку, который должен освещать все плавно, почему-то резко освещает весь коридор впереди.