Size: a a a

2021 February 02

RK

Ruslan Kalinin in unity3d.ru
v.magnitude = скорость
источник

ВС

Влад Солодуха... in unity3d.ru
Ruslan Kalinin
v.magnitude = скорость
Когда бегу по-диагонали, значение speed = 1 , в других же случаях не превышает 0.7
источник

ВС

Влад Солодуха... in unity3d.ru
вот код
источник

RK

Ruslan Kalinin in unity3d.ru
поэтому есть 2 вариант через нормализацию
источник

ВС

Влад Солодуха... in unity3d.ru
Ruslan Kalinin
speed = new Vector2(x,z).magnitude если 2 мерный
или vector3 если 3хмерный.
при любом раскладе если у тебя вперед и вправо по единице, скорость будет корень из 2х.
если надо привести к скорости то
V = new Vector2(x/Mathf.sqrt(2),z/Mathf.sqrt(2))*speedValue;
в этом случае максимум - 1.4
источник

RK

Ruslan Kalinin in unity3d.ru
Vector2 V = new Vector2(x, z).normalized * Mathf.Clamp(Mathf.Sqrt(x * x + z * z), 0, 1);
источник

SK

Sh Kayumiy in unity3d.ru
png sprite animation vs psb sprite animation.

I know there are 2 ways to make skeletal animation for 2d sprite in unity.
 * png
 * psb
Can anyone explains me when do we use png or psb?
источник

ВС

Влад Солодуха... in unity3d.ru
Ruslan Kalinin
Vector2 V = new Vector2(x, z).normalized * Mathf.Clamp(Mathf.Sqrt(x * x + z * z), 0, 1);
огромное спасибо, со второй проблемой нет идей?
источник

AN

Aleksandr Novik in unity3d.ru
Sh Kayumiy
png sprite animation vs psb sprite animation.

I know there are 2 ways to make skeletal animation for 2d sprite in unity.
 * png
 * psb
Can anyone explains me when do we use png or psb?
I don't think there's any difference between using .psd and .png. Anyway they are both converted into a common image type (I don't remember which one tho), so you end up using the one you like more
источник

SK

Sh Kayumiy in unity3d.ru
Rigging left and right legs separately is problematic because one leg is behind other one. In other words, right leg hides left leg. How can I rig in this situation?
источник

AN

Aleksandr Novik in unity3d.ru
Sh Kayumiy
Rigging left and right legs separately is problematic because one leg is behind other one. In other words, right leg hides left leg. How can I rig in this situation?
The body's parts in your sprite have to be separated from each other as far as I know. Is that a solid sprite?
источник

SK

Sh Kayumiy in unity3d.ru
Aleksandr Novik
The body's parts in your sprite have to be separated from each other as far as I know. Is that a solid sprite?
Yes it is separated psb file
источник

AN

Aleksandr Novik in unity3d.ru
Sh Kayumiy
Yes it is separated psb file
Ah, I see. Then rotate one leg so that it'll be distincted from another one and try animating it that way
источник

AN

Aleksandr Novik in unity3d.ru
I'm not sure though, maybe there's some other option :)
источник

SK

Sh Kayumiy in unity3d.ru
Aleksandr Novik
Ah, I see. Then rotate one leg so that it'll be distincted from another one and try animating it that way
👍👍 Thank you!
источник

AZ

Anton Zhezhel in unity3d.ru
Ребят поделитесь опытом в вопросе рефакторинг  старого кода. Как в компаниях происходит этот процесс? Это отделение задачи и выдиленое время, как донисти руководству что это нужно делать? Может  ссылочки заготовленные у кого-то есть)
источник

AK

Arthur K in unity3d.ru
Всем привет. Нужна помощь с освещением. Point Light, привязанный к игроку, который должен освещать все плавно, почему-то резко освещает весь коридор впереди.
источник

AK

Arthur K in unity3d.ru
источник

AK

Arthur K in unity3d.ru
источник

AK

Arthur K in unity3d.ru
Все понял, дело было в отражениях
источник