Size: a a a

2021 June 24

m

marchik in 3ds Max
ну да, иначе не видать тебе видео)
источник

A

Abdulrahman in 3ds Max
Щас мой тормоз инет загрузит
источник

A

Abdulrahman in 3ds Max
Вот
источник

A

Abdulrahman in 3ds Max
💁‍♂
источник

DS

Damir Samkaev in 3ds Max
Ты серьёзно?
источник

MN

Max Nova in 3ds Max
так он тебе так и не за ффдшит
источник

MN

Max Nova in 3ds Max
надо соседние еще
источник

MN

Max Nova in 3ds Max
или нет, хз крч
источник

G

GunZ👤 in 3ds Max
накинь сверху ещё один ффд
источник

A

Abdulrahman in 3ds Max
Ладно это сработало но с лайнами так не получится
источник

A

Abdulrahman in 3ds Max
не помогло
источник

РА

Рустам Аразов... in 3ds Max
юзай ffd box
источник

A

Abdulrahman in 3ds Max
оо работает
источник

MN

Max Nova in 3ds Max
ваще там видно что он что-то делает, у тебя сам полик тот заскейлен в говнину видимо и ему нужно сильнее пропорционально двинуть эти точки
источник

A

Abdulrahman in 3ds Max
С ffd box вроде норм
источник

MN

Max Nova in 3ds Max
ну норм, пока тебе не нужно ффдшнуть как-то иначе. так делать плохо короче, тебе надо было не скейлить а слайс плейном разрезать и кап
источник

AC

Alexey Cherednikov in 3ds Max
Hidden gem of #3dsMax 2022.1. Apparently there is one important 2022.1 feature was undocumented in release note.
A new mechanism (came with a new SceneConverter API - AddSilentClassID ) was introduced in 2022.1 to allow to hide any missing plugin data (e.g., from MentalRay). In English, you wouldn't see this popup anymore. It doesn't matter if the missing plugin data is in xref or material library. The new feature will simply ignore them and will not show popups.

Here is detail from dev.
-----------------------------------------------------------------------------
By default, the scene contain only following types of MentayRay data which polluted scene even MentalyRay plugin was never touched wouldn't trigger MissingDLLs and SceneConverter dialogs on file open.

mental ray: material custom attribute
mental ray: Displacement Custom Attributes
mental ray: Indirect Illumination custom attribute
mental ray: light shader custom attribute

If you want to hide more plugin data for missing plugin cases (not limited to MentalRay plugins) on file open, you can:
Open 3ds Max 2022 Installation Folder\stdplugs\stdscripts\SceneConverter.ms
Add a maxscript call to SceneConverter.AddSilentClassID with the class_id you want to hide. E.g, hide MentayRay mr Area Spot light objects:
SceneConverter.AddSilentClassID #(0x0001b669L, 0x000875c2L) --mental ray: mr Area Spot
Restart 3dsMax

NOTE: On file open, all plugin data from missing plugins will be removed automatically if "Automatically remove missing legacy assets on File Open" is checked, otherwise, they will be kept in the scene, and you can use Scene Converter later to remove or convert them. Remove all SceneConverter.AddSilentClassID calls from SceneConverter.ms will restore old behavior.
источник

SD

Stanislav D. in 3ds Max
Привет всем, подскажите плиз как решить баг. Хочу в Максе (работаю не в н'м, может нубский вопрос) сделать Wireframe on shaded , т.е. цвет + сетка сферху. Сделал как на форуме автодеска, и всё черное почему-то. Вот видео. 1 минута https://youtu.be/atfB2f4py2E
источник

MN

Max Nova in 3ds Max
Как ваще менталрей удалить из макса?
источник

MN

Max Nova in 3ds Max
F4 же не?
источник