Size: a a a

Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество

2020 November 25

SL

Sergei Loskutnikov in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Ivansuper
Сможешь получить разные версии и в зависимости от них ветвить код
Нене - это вроде то что нужно - спасибо  !
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Sergei Loskutnikov
Вопрос - на самом деле серьёзный - никак не могу понять, допустим у меня стоит в настройках минимальная версия 24 - а рабочая 30 и вот я собираю проект в котором делаю #ifdef ANDROID_API >= 27 - почему эти условия никогда не срабатывают, почему всегда девайс берёт минимальные апи ( в моём случае 24 ) - в чём моя ошибка ?
вроде как #if а не #ifdef.
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
в заголовочных файлах для stl встречал проверки на api level. появилось когда они изобрели unified заголовки вместо кучи отдельных папок с исходниками. там можно подсмотреть как сделать проверки на этапе компиляции (если нужно такое поведение)
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Matthew Good
this would be a wrong approach to plugin processing right? (in pseudocode)
while(true) {
   if (sampling) sampling = sampler.process(in,out);
   for every frame in frames {
       if (event(frame)) {
           sampler.reset();
           sampling = sampler.process(in, out);
       } else {
           if (!sampling) {
               writeSilence(out, frame);
           }
       }
   }
}
what is the problem you trying to solve? Mix audio from different sources? Or apply some sort of effect? Usually for sound processing you have a graph. Items in graph are either sources (have no input) or consumers (have no output) or effects (can have multiple inputs/outputs). Consumers request some amount of samples - you check what is connected to the input go to this item of graph check its inputs and so on. Minimal number of samples requested by consumer usually called “buffer size”. For low latency outputs it is around 128 for sampling rate of 44100 Hz.
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Matthew Good
this would be a wrong approach to plugin processing right? (in pseudocode)
while(true) {
   if (sampling) sampling = sampler.process(in,out);
   for every frame in frames {
       if (event(frame)) {
           sampler.reset();
           sampling = sampler.process(in, out);
       } else {
           if (!sampling) {
               writeSilence(out, frame);
           }
       }
   }
}
you can check how it works in vst plugins for example.
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
источник

SL

Sergei Loskutnikov in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Нет, нельзя оказывается
источник

SL

Sergei Loskutnikov in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
compileSdkVersion
This property has no effect on NDK builds. API availability for the NDK is instead governed by minSdkVersion. This is because C++ symbols are eagerly resolved at library load time rather than lazily resolved when first called (as they are in Java). Using any symbols that are not available in the minSdkVersion will cause the library to fail to load on OS versions that do not have the newer API, regardless of whether or not those APIs will be called.
источник
2020 November 26

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Arkadi Tolkun
what is the problem you trying to solve? Mix audio from different sources? Or apply some sort of effect? Usually for sound processing you have a graph. Items in graph are either sources (have no input) or consumers (have no output) or effects (can have multiple inputs/outputs). Consumers request some amount of samples - you check what is connected to the input go to this item of graph check its inputs and so on. Minimal number of samples requested by consumer usually called “buffer size”. For low latency outputs it is around 128 for sampling rate of 44100 Hz.
im trying to figure out under what conditions i should call the process callback for my plugins, for example, should i always call the process callback on each audio buffer itteration for each vst i have loaded, or should i only call them on events such as NOTE_ON/NOTE_OFF, and if so what about effect plugins? when should i be calling their process callbacks?
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Matthew Good
im trying to figure out under what conditions i should call the process callback for my plugins, for example, should i always call the process callback on each audio buffer itteration for each vst i have loaded, or should i only call them on events such as NOTE_ON/NOTE_OFF, and if so what about effect plugins? when should i be calling their process callbacks?
Well this is easy - if you expect some audio data from a plug-in - you must call callbacks to get this data.
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
what about audio effects?
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
for example If the tempo grid is set up to 120 bpm with 4 notes per bar, on each note, if there is an event associated with that note, the associated generators will trigger for that event? For example, a Sampler and a Synth are assigned to play every 1st note of every bar, when the engine reaches this note, it should call the processing callbacks of the Sampler, and the Synth, with their output each in a seperate mixer input port right?
источник

I

Igor in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
ребята, подскажите, есть в собранной apk so файлы (5 штук на каждую архитектуру), например файл libmodpng.so как можно узнать что за библиотека их использует и для каких архитектур можно не использовать эти файлы?
источник

EB

Evgen Bodunov in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
https://stackoverflow.com/a/6242792/241482 посмотреть на бинарнике зависимости
источник

EB

Evgen Bodunov in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
или ldd.
источник

I

Igor in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
спасибо
источник

I

Igor in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
https://onlinedisassembler.com/ вот нашёл, можно инфу о файле so посмотреть
источник

k

k1ceargy in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Всем привет, возникла небольшая проблема, никак не могу получить Android ID в libc.so андроида, испоььзуя JNI, так как нет контекста, и приложние еще в это время не инициализировалось, есть ли какой нибудь другой спослб получения Android ID?
источник
2020 November 27

k

k1ceargy in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
SELinux даст прочитать файл?
источник

k

k1ceargy in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Эх, жаль, но все равно спасибо
источник