Size: a a a

Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество

2020 October 06

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
recycling bitmaps where appropriate
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
(such as recycling the current bitmap before setting a new bitmap, and recycling when the bitmap would no longer be used)
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
during this period, i get a brief spike in memory usage before the GC cleans up my recycled bitmaps and other data
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
Avoid creating objects in onDraw.
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
can i create objects in onMeasure?
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
it will be almost the same
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
where should i create them?
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
>3. i then cache the given stream,
Why you caching streams instead of bitmaps itself?
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
cus uncompressed bitmaps take up loads of memory
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
(in my case, 15MB per full screen bitmap)
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
vs the same bitmap compressed to JPEG (about 200kb)
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
well then you will have to decompress it every frame. and have problems with gc
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
onDraw is not being invoked constantly
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
gtg, dinner
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
if you need to speedup drawing of scaled image - you can cache big image. then create scaled vadiant each time you need a new scale.
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
i dont
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
you can use ScaleDrawable btw ...
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
just create it once and use in onDraw...
источник

MG

Matthew Good in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
i need to decrease my memory usage during the bitmap loading/drawing of 30+ bitmaps in recycler view
источник

AT

Arkadi Tolkun in Android NDK (C++) — русскоговорящее сообщество
As i remember BitmapFactory.decode* can create sacaled images from file of data without creating big image. do you try this approach ?
источник