Size: a a a

2021 July 27

ER

Evgeniy Rusinov in Maya 3D
глянь у плашек в атрибут эдиторе - опак галочку
источник

ER

Evgeniy Rusinov in Maya 3D
может в ней дело - потыкай
источник

ER

Evgeniy Rusinov in Maya 3D
в разворачивающемся списке арнольда
источник

ER

Evgeniy Rusinov in Maya 3D
источник

ER

Evgeniy Rusinov in Maya 3D
вообще у арнольда хелпы зачётные)
источник

ER

Evgeniy Rusinov in Maya 3D
всё ясно понятно)
источник

Д

Диди in Maya 3D
Хммм... Спасибо, ща буду разбираться)
источник

ER

Evgeniy Rusinov in Maya 3D
Note how when using transmission the specular/reflections are still visible in the transparent areas. You can, of course, drive the specular weight using the same mask to fix the problem, but using transmission for this purpose is simply wrong. 
источник

g

grey in Maya 3D
Ray Depth на максимум выкрути
источник

Д

Диди in Maya 3D
Любопытно.
источник

Д

Диди in Maya 3D
Щас попробую спс
источник

MD

M D in Maya 3D
Переслано от M D
Доброй ночи, учусь моделить под смуз. Делал в стол, но потом решил залить на станцию. Буду благодарен вашим лайкам)))

https://www.artstation.com/artwork/WKOKZy
источник

ER

Evgeniy Rusinov in Maya 3D
Usage for Opacity
• Sprite type of effect, such as cutting out the shape of a leaf from a polygon card.
• Making the tips of hair strands transparent.
If you leave Index of Refraction (IOR) at 1.0 both methods can give similar results, however, opacity renders faster, for sprites. Opacity will also cut out the shape completely whereas transmission will leave the reflections/speculars visible even on areas that are completely transparent. Here are two images that show the difference when rendering sprites: 
источник

ER

Evgeniy Rusinov in Maya 3D
всё ж прям расписано)
источник

ER

Evgeniy Rusinov in Maya 3D
по той ссылке)
источник

Д

Диди in Maya 3D
Понял спасибо большое
источник

ER

Evgeniy Rusinov in Maya 3D
люблю арнольд за хелп с картинками)
источник

Д

Диди in Maya 3D
Ахах
источник

ER

Evgeniy Rusinov in Maya 3D
блэт самый быстрый рендыр в освоении евер))
источник

Д

Диди in Maya 3D
Ща попробую к опасити подключить)
источник