Size: a a a

2021 July 01

М

Михаил in Haskell
Есть ли редактор с поддержкой переименований функций, классов, переменных и т.д., и с поддержкой hls?

И как идут дела с другими видами рефакторинга?
источник

М

Михаил in Haskell
помню были слухи, что оно в vim работает, это правда?
источник

М

Михаил in Haskell
(последний раз смотрел на hls 1.1 + vscode, и было лишь переименование всех совпадений в файле)
источник

IK

Ilya Kos in Haskell
Retrie годный
источник

М

Михаил in Haskell
выглядит интересно, но немного не то
источник

к

кана in Haskell
через retrie можно переименовывать функции, но очень костыльно, но он встроен в hls
источник

к

кана in Haskell
имеем:
f x = x + x
g = f 1 + f 2

хотим переименовать f в h
1. определяем h = f, фолдим h
f x = x + x
g = h 1 + h 2
h = f

2.  переименовываем f в h, удаляем h = f
h x = x + x
g = h 1 + h 2
источник

a

adam in Haskell
всегда так делаю и даже разрозил большой спор с лидом в одной команде о том что это слишком сложно и другие просто не поймут
источник

М

Михаил in Haskell
а если даже без hls, возвращаемся к idea haskell? если мне нужно только переименование?
источник

D

Dreamerinnoise in Haskell
да
источник

JJ

Joshua Jakowlew in Haskell
Товарищи, подскажите. На чем лучше писать гуи на хаскеле?
источник

JJ

Joshua Jakowlew in Haskell
С прицелом на кроссплатформенность и без электрона под капотом
источник

I

Ilya in Haskell
Огонь! :)
источник

MK

Maxim Koltsov in Haskell
Поищи на ютубе доклад серокеля introduction to GUI programming in Haskell
источник

K

Kir in Haskell
GTK+, хоть там апи и унылый
источник

K

Kir in Haskell
Захочешь странного - попробуй gloss-raster
источник

[

[BRM]White Rabbit in Haskell
а оно как поддерживается?
источник

[

[BRM]White Rabbit in Haskell
а, я загуглил, нам для десктоп аппки нужно
источник

JJ

Joshua Jakowlew in Haskell
Ээээ, что-то очень странное, руками рендерить картинку - не, спасибо :)
источник

D

Dreamerinnoise in Haskell
Former (many years ago) wxHaskell maintainer here.
There is more technical work involved in maintaining wxHaskell than you might think, and much of it is pretty thankless, especially if your interest is Haskell.
There are several parts that make up wxHaskell:

   A C language binding over wxWidgets (which is C++). Some of this is auto-generated, but some parts are implemented manually.

   A rather complex build system - complex because it is auto generating then building the C binding and linking with the FFI.

   A low level API in Haskell which is basically a Haskell representation of the C language bindings

   The high level binding on top of the low level binding which is what you actually want to use.

Putting this all together, most of the work is in C, a little Haskell FFI and far more build system work than any sane human would ever take on voluntarily.
The thing that really put me off of maintaining (I stuck with it for about five years) was the fact that virtually every new release of GHC or Cabal would break things in fairly simple ways requiring tedious debug and fix - it was all really a waste of time.
In the end it was the lack of any meaningful policy on backward compatibility that drove me away from Haskell, but I wish anyone wanting to take on the type of work above the very best of luck.
источник