Size: a a a

BZD • Книги для программистов

2020 June 18
BZD • Книги для программистов
источник
2020 June 19
BZD • Книги для программистов
#Cpp #Android
[English]

Title: Android NDK Game Development Cookbook

Author: Sergey Kosarevsky, Viktor Latypov
Year: 2013
Pages: 320
ISBN: 978-1-78216-778-5
Screenshot: https://t.me/bzd_screenshots/5112

Description: Over 70 exciting recipes to help you develop mobile games for Android in C++

@bzd_channel
источник
BZD • Книги для программистов
источник
BZD • Книги для программистов
#Разное
[Russian]

Title: Оформление программного кода

Author: А. В. Столяров
Year: 2019
Pages: 118
ISBN: 978-5-317-06257-6
Screenshot: https://t.me/bzd_screenshots/5116

Description: В пособии изложены основные принципы, применяющиеся для повышения читаемости текстов компьютерных программ и их доступности для анализа человеком; в частности, даются рекомендации по разбиению программ на модули и подсистемы, уделяется много внимания различным стилям расстановки структурных отступов и незначащих (декоративных) пробелов.

@bzd_channel
источник
BZD • Книги для программистов
источник
2020 June 22
BZD • Книги для программистов
#Java
[Russian]

Title: Основы Java

Author: Николай Прохоренок
Year: 2017
Pages: 688
ISBN: 978-5-9775-3785-8
Screenshot: https://t.me/bzd_screenshots/5127

Description: Описан базовый синтаксисс языка Java: типы данных, операторы, условия, циклы, регулярные выражения, объектно-ориентированное программирования. Рассмотрены основные классы стандартной библиотеки, получение данных из Интернета, работа с базой данных MySQL. Приводится описание большинства нововведений: Date API, Stream API, лямбда-выражения, ссылки на методы, функциональные интерфейсы и др.

@bzd_channel
источник
BZD • Книги для программистов
источник
2020 June 23
BZD • Книги для программистов
#НейронныеСети #МашинноеОбучение
[Russian]

Title: Глубокое обучение на R

Author: Шолле Франсуа
Year: 2018
Pages: 400
ISBN: 978-5-4461-0902-9
Screenshot: https://t.me/bzd_screenshots/5140

Description: Познакомьтесь с глубоким обучением на практических примерах из самых разнообразных областей. Книга делится на две части в первой даны теоретические основы, вторая посвящена решению конкретных задач. Это позволит вам не только разобраться в основах DL, но и научиться использовать новые возможности на практике. Книга посвящена для людей с опытом программирования на R, желающих быстро познакомиться с глубоким обучением на практике.

@bzd_channel
источник
BZD • Книги для программистов
источник
BZD • Книги для программистов
#Веб #PHP
[Russian]

Title: Создаем динамические веб-сайты с помощью PHP, MySQL, JavaScript, CSS и HTML5. 5-е издание

Author: Никсон Робин
Year: 2019
Pages: 816
ISBN: 978-5-4461-0825-1
Screenshot: https://t.me/bzd_screenshots/5161

Description: Новое издание признанного бестселлера, описывающее как клиентские, так и серверные аспекты веб-разработки. Эта книга поможет вам освоить динамическое веб-программирование с применением самых современных технологий. Книга наполнены ценными практическими советами, содержит подробный теоретический материал. Для закрепления материала автор рассказывает, как создать полнофункциональный сайт, работающий по принципу социальной сети, включая рассказ о React.js.

@bzd_channel
источник
BZD • Книги для программистов
источник
2020 June 24
BZD • Книги для программистов
#R #Rlang
[English]

Title: R for Data Science

Author: Hadley Wickham, Garret Grolemund
Year: 2017
Pages: 520
ISBN: 978-1-491-97039-9
Screenshot: https://t.me/bzd_screenshots/5169

Description: Data science is an exciting discipline that allows you to turn raw data into understanding, insight, and knowledge. The goal of R for Data Science is to help you learn the most important tools in R that will allow you to do data science. After reading this book, you'll have the tools to tackle a wide variety of data science challenges, using the best parts of R

@bzd_channel
источник
BZD • Книги для программистов
источник
BZD • Книги для программистов
#DataScience
[Russian]

Title: Data Science. Инсайдерская информация для новичков. Включая язык R

Author: Кэти О’Нил, Рэйчел Шатт
Year: 2019
Pages: 368
ISBN: 978-5-4461-0622-6
Screenshot: https://t.me/bzd_screenshots/5170

Description: Data Science (исследование данных) - одна из самых востребованных специализаций нашего времени. Изучение данных позволяет преобразить любую традиционную или инновационную бизнес-модель. Эта книга основана на вводном курсе по Data Science из Колумбийского университета, и начинающему специалисту-аналитику она совершенно необходима

@bzd_channel
источник
BZD • Книги для программистов
источник
2020 June 25
BZD • Книги для программистов
#GameDev #Physics
[English]

Title: Physics for Game Developers

Author: Daved M. Bourg, Bryan Bywalec
Year: 2013
Pages: 577
ISBN: 978-1-449-39251-2
Screenshot: https://t.me/bzd_screenshots/5179

Description: This book is target at computer game developers who do not have a strong mechanics or physics background, charged with the task of incorporating real physics in their games

@bzd_channel
источник
BZD • Книги для программистов
источник
BZD • Книги для программистов
#GameDev
[English]

Title: Mathematics for Game Developers

Author: Christopher Tremblay
Year: 2004
Pages: 649
ISBN: 1-59200-038-X
Screenshot: https://t.me/bzd_screenshots/5186

Description: Within Mathematics for Game Developers, not only will you find the entire landscape of relevant, practical mathematics laid out in such a way that you can understand, you will also see how it is connected to game programming. The book begins by covering vectors, matrices, and complex number theory, and then shows how those fields of study can be applied to real 3D problems.

@bzd_channel
источник
BZD • Книги для программистов
источник
BZD • Книги для программистов
#GameDev
[English]

Title: Essential Mathematics for Games and Interactive Applications

Author: James M. Van Verth, Lars M. Bishop
Year: 2016
Pages: 599
ISBN: 978-1-4822-5095-4
Screenshot: https://t.me/bzd_screenshots/5200

Description: Weattempt to provide readers with a conceptual understanding of the mathematics needed to create 3D games, as well as an understanding of how these mathematical bases actually apply to games and graphics. The book provides not only theoretical mathematical background, but also many examples of how these concepts are used to affect how a game looks (howitisrendered) and plays (how objects move and react to users). Each type of reader is likely to find sections of the book that, for him or her, provide mainly refresher courses, a newunderstandingoftheapplicationsofbasicmathematicalconcepts, orevencompletely new information.

@bzd_channel
источник